خروجی افکت سند

خروجی افکت سند

خروجی افکت سند ( Fx Send ) یک خروجی بدون افکت است. در واقع افکت سند ( Fx Send ) دوجک ( Fx1/Fx2 ) هستند که صدای لاین های صدا را بدون افکت ( Effect ) به شما می‌دهند.

کاربرد این خروجی اتصال افکتور و یا رکوردر به میکسر می‌‍باشد. در پایین این جک ها دو ولو “Fx1” و “Fx2” وجود دارد که برای کنترل حجم صدای خروجی این جک‌ها می‌باشد.

برای مثال شما می‌خواهید صدای خام (بدون افکت) را ریکورد کنید. در این صورت اگر فردی مبتدی قصد این کار را داشته باشد از خروجی های AUX یا MON برای اینکار استفاده می‌کند اما سازدگان دایناکورد از قبل پیش‌بینی کرده‌اند که هرکجا شما یک صدای دارای افکت دارید، ممکن است به صدای خام هم احتیاج پیدا کنید.

خروجی های Fx Send به شما کمک می‌کند که به هر ردیف صدایی که افکت های Fx1 یا Fx2 را اعمال نمودید، صدای خام این ردیف صدا را داشته باشید.

یه نکته ای که در اینجا به آن اشاره کنم این است که حتما باید ولوم های افکت ( Fx ) ردیف صدایی که می‌خواهید از آن خروجی بدون افکت بیرید ، باز باشد.

ممکن است طی این پروسه به یک مشکل بر بخورید، اگر شما ولوم افکت Fx1 یا Fx2 را برای چند ردیف صدا باز کنید در خروجی Fx Send ترکیب صدای خام چند ردیف صدا را خواهید داشت.

درکل خروجی Fx Send کاربرد های زیادی برای افرادی دارد که از خروجی‌های AUX یا MON در میکسر خود برای فعالیت های دیگر استفاده کرده اند و خروجی دیگری برای ضبط صدای خام ندارند.

علاوه بر ریکورد صدا یکی دیگر از کاربرد های این خروجی این است که شما می‌توانید این خروجی را به یک افکتور متصل کنید و افکت مجزایی از میکسر خود بر روی آن اعمال کنید.

فرض کنید می‌خواهید صدای قسمتی از مراسم شما دارای افکت مجزایی باشد و این افکت ممکن است بر روی افکت‌های پیشفرض میکسر دایناکورد شما وجود نداشته باشد؛ در این صورت این خروجی‌ها بیش از همیشه برای شما کاربرد خواهد داشت.

در میکسر های دیجیتال و یا میکسر های نرم‌افزاری شما دغدغه زیادی برای گرفتن خروجی صدای خام نخواهید داشت، برای همین این خروجی تنها در میکسر های آنالوگ وجود دارد.

این مقاله را به زبان دیگر ببینید:

انصراف از نظر