آینه کردن دو میکسر با هم

Mirroring two mixers together

آینه کردن دو میکسر صدا با یکدیگر

آینه کردن دو میکسر با هم به معنای مچ شدن و هماهنگ شدن دو میکسر با هم است. برخی از میکسر ها ، ( دیجیتال ) ، اجازه می‌دهند که دو میکسر با همدیگر لینک شده ، و آینه شوند ، و ورودی و خروجی‌شان و تنظیماتشان با هم یکسان شود.

پس در صورت تغییر تنظیمات در یکی از آن‌ها،تنظیمات دیگری نیز تغییر خواهد کرد. این کار به صدابردار این امکان را خواهد داد که یک تنظیمات واحد را بر روی هر دومیکسر انجام دهد.

کاربرد آینه کردن دو میکسر

اما چرا از دو میکسر برای یک کار استفاده می‌شود و هردوی آن‌ها یک کار انجام می‌دهند؟

در واقع یکی میکسر اصلی و دیگری ریموت کنترل می‌شود. فرض کنید در صدا و سیما در برنامه های مهم و… اگر یکی از میکسر ها دچار ایراد شود،میکسر دومی بلافاصله وارد عمل شده و جای اولی را می‌گیرد.

مثلا،هنگامی که شما تلوزیون تماشا می‌کنید ، ناخوشایند است که برای چندین ساعت صدا را نداشته باشید!دومین دلیل در کنسرت های بزرگ است. یکی از صدا برداران ، که در کنار استیج است ، ممکن است صدا را کمی متفاوت تر بشنود و یا به علت وجود باند های مانیتورینگ ، نتواند صدای مستر را به خوبی تنظیم و بلند کند .

برای این کار از میکسر دوم که در بین جمعیت قرار دارد استفاده می‌شود. تا بتواند صدا را به بهترین نحو ممکن به گوش شنونده برساند. البته امروزه میکسر های دیجیتالی که اجازه وصل شدن و لینک شدن تبلت ها را می‌دهند ، کار را راحت تر و هزینه را برای استفاده از دو میکسر برای اجرای لایو نصف کرده اند.

اما هنوز هم در صدا و سیما ، باید به علت مشکلی که ذکر شد ، از دو میکسر استفاده شود. در حال حاضر نه تنها برخی میکسر های دیجیتال قابلیت ریموت شدن را دارند بلکه خییل از تجهیزات صوتی مانند باند ها نیز دارای این قابلیت می‌باشند.

دنیای دیجیتال کم کم با عث تحول زندگی ها شده و قطعا در آینده روزی وجود خواهد داشت که میکسر های آنالوگ به طور کامل از بین خواهند رفت. و جای خود را به میکسر های دیجیتال خواهند داد.

نحوه آیینه کردن دو میکسر با یکدیگر

تا جایی که من میدانم این امکان تنها در میکسر های دیجیتالی وجود دارد و برای اینکار هر دو میکسر باید در یک شبکه کامپیوتری قرار بگیرند.

شما میتوانید برای قرار دادن دو میکسر صدا در یک شبکه کامپیوتری از مودم یا سوییچ ها استفاده کنید. منطقی است که در صورتی که میکسر های شما با هم فاصله دیگری دارند شما باید از ابزار دیگر مانند روتر ها و رادیو ها استفاده کنید تا بتوانید ارتباط میان میکسر های خود را برقرار کنید.

برای اینکه موجه درستی ارتباط بین دو میکسر صدا شوی باید هر دو میکسر بتوانند آی‌پی (ip) های یکدیگر را پینگ (ping) کنند.

در مرحله بعدی شما باید بر روی دو میکسر تنظیماتی انجام بدید که این دو میکسر بتوانند با یکدیگر تبادل اطلاعات انجام دهند. چون تنظیمات مربوط به هر میکسر دیجیتال در این بخش متفاوت است من توضیحی راجب آن نمی‌دهم.

معمولا میکسر هایی که این قابلیت را دارا می‌باشند یک ویدئوی آموزشی از نحوه آیینه کردن دو میکسر به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

این مقاله را به زبان دیگر ببینید:

انصراف از نظر