دکمه ی استندبای

دکمه ی استندبای

دکمه ی استندبای در میکسر دایناکورد

معمولا در میکسر ها به جز دکمه ی خاموش و روشن یک دکمه ی استندبای ( Standby ) وجود دارد. این دکمه در واقع همان حالت آماده به کار میکسر است. زمانی که این دکمه فعال است کل سیگنال های ورودی و خروجی را غیر فعال می‌کند.

در واقع مثل این میمونه که همه ی لاین های دستگاه را میوت ( Mute ) کرده اید. ناگفته نماند همان طور که در بخش های گذشته توضیح دادم این دکمه بر روی “TrackIn” و “Digital Audio Interface” تاثیر ندارد.

منظور از “Digital Audio Interface” همان ورودی یو‌اس‌بی ( USB ) است. این دکمه معمولا توی میکسر های آنالوگ حرفه ای دیده می‌شود و در تمامی میکسر های دیجیتال یا بصورت فیزیکی یا غیر فیزیکی این دکمه‌ای در میکسر وجود دارد. پس شما توی میکسر های آنالوگ معمولی دنبال آن نگردید.

وجود چنین دکمه‌ای در میکسرهای دیجیتال علاوه بر مسدود کرن ورودی‌ها و خروجی‌ها فعالیت پردازنده مرکزی را محدود می‌کند. در میکسر های دیجیتال؛ زمانی که میکسر روشن است ولی از آن استفاده نمی‌کنید، پردازش‌هایی در حالت عادی انجام می‌شود.

برای مثال همه ورودی های میکسر در هر لحظه برسی می‌شود یا ممکن است به دلیل فعال بودن افکتور دستگاه، پردازش هایی بر روی RAM و CPU میکسر در حال انجام باشد. شما با قرار دادن یک میکسر بر روی حالت Standby تمامی این فعالیت ها را لغو خواهید کرد.

تا جایی که من به یاد دارم در میکسر‌های نرم‌افزاری این دکمه وجود ندارد چون بیشتر این نوع از میکسر‌ها خود مبتنی به سیستم عامل هستند که عمل Standby را خیلی بهتر از نرم‌افزار انجام خواهند داد.

شاید دوست داشته باشید با تفاوت های میکسر های آنالوگ و دیجیتال آشنا شوید.

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که اگر شما یک فرد مبتدی هستید و یا به تازگی می‌خواهید از یک میکسر استفاده کنید، در اول کار به دنبال Standby بگردید. ممکن است شما تنظیماتی را بر روی صدا انجام دهید و با تعجب ببینید که صدایی از خروجی‌های میکسر ندارید.

در این صورت ممکن است یکی از دلایل روشن بودن دکمه Standby باشد پس حتما این مورد را چک بفرمایید تا در ادامه کار با میکسر به مشکی بر نخورید.

این مقاله را به زبان دیگر ببینید:

انصراف از نظر
نظرات
02/10/1401 01:09 ق.ظ
چکارباید کرد تا از حالت استندبای خارج بشه
02/10/1401 05:04 ب.ظ
سلام
خیلی ساده هست، کافیه یکبار دیگر دکمه استندبای رو فشار دهید تا دستگاه از حالت استندبای خارج شود.
زمانی که این دکمه بالا قرار میگیرد دستگاه از حالت استندبای خارج می‌شود.