دستگاه ریکورد OM System LS-P5

جمعه, 9 دی 1401

 

این خبر را به زبان دیگر ببینید:

دستگاه ریکورد OM System LS-P5

شرکت OM Digital Solutions دستگاه OM SYSTEM LS-P5 را معرفی کرده است. OM SYSTEM LS-P5 یک ضبط کننده PCM خطی است که قادر به ضبط 24 بیت/96 کیلوهرتز می‌باشد. این دستگاه یک نسخه جدید و به روز شده از نسخه قبلی خود یعنی LS-P4 است که در ابتدا با نام تجاری Olympus منتشر شد.

شرکت OM Digital Solutions ادعا می‌کند این سخت افزار بهترین کیفیت صدا را ارائه می‌کند و وجود چنین کیفیتی در یک دستگاه کوچک بی‌نظیر است.این کیفیت در ضبط صدا برای فیلم‌سازان حرفه‌ای، موسیقی‌دانان و تولیدکنندگان محتوا ایده‌آل است.

به روز رسانی‌های دستگاه با توجه به نسخه قبلی

LS-P5 یک دستگاه جمع و جور و سبک وزن است که با احتساب باتری تنها 78 گرم وزن دارد! سیستم میکروفون با یک سیستم جدید TRESMIC II جایگزین شده است، با سه میکروفون جهت دار یکپارچه که قادر به کنترل سطوح تا 125 دسی بل SPL هستند.

ورودی سطح میکروفون/خط قابل تعویض، سیگنالی را از یک میکروفون خارجی یا منبع صدا می پذیرد، در حالی که یک خروجی اتصال را برای یک جفت هدفون ارائه می‌دهد. همچنین قابلیت اتصال این دستگاه بعنوان یک میکروفن به دستگاه های دیگر همانند دوربین ها وجود دارد.

این دستگاه قادر به ضبط صدا به صورت مونو یا استریو 16 یا 24 بیتی است و فایل های PCM یا FLAC خطی را با نرخ نمونه 44.1، 48، 88.2 یا 96 کیلوهرتز ضبط می کند. همچنین LS-P5قادر است فایل های صوتی را با فرمت MP3 با نرخ بیت تا 320 کیلوبایت بر ثانیه ضبط کند.

ویرایش اولیه را نیز می‌توان در خود دستگاه انجام داد، از جمله تقسیم، برش و عادی سازی فایل ها و کلی امکانات دیگر که شما با استفاده از این قابلیت‌ها نیازی به انتقال فایل‌ها برای ویرایش‌های اولیه بر روی دستگاه‌های دیگر ندارید.

 

به روز رسانی‌ها برای دستگاه LS-P5

 

از جمله قابلیت‌های دستگاه می‌توان به Bright Sound ، ضبط صدا بصورت واضح‌تر از کلمات گفتاری و ضبط‌هایی با سطوح فرکانس متوسط ​​تا بالا اشاره نمود که برای وبلاگ‌نویسان یا کسانی که از دستگاه بای ضبط صدا در جلسات و سخنرانی‌ها استفاده می‌کنند بسیار مفید است.

علاوه بر حالت‌های ضبط خودکار و دستی موجود در LS-P4، یک حالت هوشمند جدید به کاربران اجازه می‌دهد دکمه ضبط را فشار داده و نگه دارند در حالی که دستگاه «بررسی خودکار صدا» را انجام می‌دهد.

در طی این فرآیند، LS-P5 سطوح بهره مناسب را برای اتاق تنظیم می کند و پس از پیکربندی، با فشار دوم دکمه ضبط، ضبط صدا را آغاز می کند.

کانکتورهای بلوتوث و USB دستگاه

برخی از قابلیت‌های کنترل از راه دور از طریق اتصال بلوتوث در این دستگاه گنجانده شده‌اند و کاربران می‌توانند از راه دور ضبط را شروع و متوقف کنند. همچنین دستگاه از طریق بلوتوث می‌تواند یکسری دسترسی همانند تنظیم سطوح صدا، تنظیمات فیلتر یا جهت میکروفون را به شما بدهد.

یعنی شما با استفاده از دستگاه هایی که دارای سیستم عامل های اندروید و iOS هستند می‌توانید از طریق اپلیکیشن این موارد را بر روی LS-P5 اعمال نمایید. هنگام استفاده از حالت های ضبط 16 بیتی، می‌توانید از طریق اتصال بلوتوث برای نظارت بی سیم سیگنال صوتی در فواصله حداکثر 10 متری نیز استفاده نمایید.

حالت صوتی USB مرکب برای اتصال به رایانه شخصی یا کامپیوتر ها با سیستم عامل مک موجود است که به شما امکان می دهد از میکروفون دستگاه برای ضبط مستقیم یا بهبود کیفیت صدا در طول تماس های کنفرانس استفاده کنید.

از نظر فضای ذخیره سازی، این دستگاه دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است و همچنین دارای اسلات XC I MicroSD است که از کالرت حافظه خارجی تا 2 ترابایت پشتیبانی می کند. دو باتری AAA NiMh قابل شارژ عرضه می شود که می تواند از طریق USB شارژ شود و در صورت شارژ کامل تا 37 ساعت شما می‌توانید بدون وقفه از دستگاه استفاده کنید.

ابعاد LS-P5 فقط 39.6 در 112.2 با ارتفاع 16.1 میلی متر است و همان طور که بالاتر اشاره کردیم، وزن آن با احتساب باتری 78 گرم است.

در مورد وسایل جانبی این دستگاه می‌توان گفت طیف وسیعی از تجهیزات اضافی همانند شیشه جلو، پایه، ضربه‌گیر، کابل‌های صوتی و برخی از سخت‌افزارهای نصب برای استفاده از این دستگاه بر روی دوربین‌ها و سه‌پایه‌ها در دسترس هستند.

قیمت و در دسترس بودن

دستگاه LS-P5 در اواسط سپتامبر 2022 با قیمت 199 پوند با احتساب مالیات در دسترس است که شما می‌توانید آن را با 219 یورو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده خریداری نمایید.

انصراف از نظر