میکروفن Neumann مدل M 49 V

جمعه, 21 مرداد 1401

میکروفن Neumann مدل M 49 V

نویمان میکروفن M 49 V را معرفی کرد که نسخه‌ای از میکروفون لوله‌ای M 49 بود که در ابتدا در سال 1951 منتشر شده بود.

M 49 V که بر اساس مشخصات اصلی و اسناد طراحی ارجاع از آرشیو نویمان ساخته شده است، دارای مدارات و طراحی صوتی مشابه آخرین و محبوب ترین تعمیرات اساسی تاریخی میکروفون اصلی، M 49 c است، اما به یک دستی مجهز شده است. میکروفون سوپاپ انتخاب شده نویز حتی کمتری را نشان می دهد. مهمتر از آن، انتشار مجدد از همان کپسول دیافراگمی بزرگ K 49 استفاده می کند که توسط Neumann بدون تغییر از دهه 1950 تولید شده است.

سباستین اشمیتز، مدیر نمونه کار در Neumann می‌گوید: «در آزمایش‌های میدانی ما، حتی کارشناسان مشهور میکروفون نتوانستند تفاوتی در صدا تشخیص دهند. از نظر لحن و رفتار پویا، M 49 V مشابه M 49 تاریخی در شرایط عالی است.

 

میکروفن Neumann مدل M 49 V

 

در حالی که به صدای اصلی وفادار می ماند، برخی از پیشرفت های عملی در طراحی کلی ایجاد شده است. کنترل‌کننده الگو همچنان یک الگوی قطبی متغیر پیوسته (omni، کاردیوید تا شکل هشت) ارائه می‌کند، اما اکنون به طور خودکار با ولتاژ اصلی ورودی تنظیم می‌شود و همچنین با میکروفون‌های قدیمی‌تر M 49 سازگار است. M 49 V همچنین از کانکتور مهر و موم شده RF استفاده می‌کند. در نسخه پخش تاریخی M 249 به جای کانکتور سرنیزه اصلی

برخی از تنظیمات از طریق سوئیچ های داخلی، به عنوان یک گزینه سفارشی یا پس از فروش از سرویس Neumann در دسترس هستند. فیلتر مادون صوت که از ترانسفورماتور خروجی BV11 واحد در برابر اعوجاج ناخواسته محافظت می‌کند، می‌تواند از 30 به 12 هرتز کاهش یابد، که باعث می‌شود دستگاه پاسخ فرکانسی M 49 قبلی (بدون پسوند) را که تا سال 1957 در دسترس بود نشان دهد، مانند M 49 b، انتشار مجدد. همچنین می‌توان آن را روی یک الگوی پیکاپ کاردیویید ثابت تنظیم کرد که نسبت سیگنال به نویز را تقریباً 3dB بهبود می‌بخشد، گزینه‌ای مفید در صورتی که M 49 V به طور انحصاری در حالت کاردیوئید استفاده شود.

M 49 V به عنوان مجموعه ای با واحد کنترل الگوی از راه دور، کابل میکروفون و پایه چرخشی کلاسیک 'yoke' عرضه می شود که در یک کیف دست ساز با کیفیت بالا تحویل داده می شود.

 

میکروفن Neumann مدل M 49 V

 

طبق گفته رالف اوهل نیومن، این نسخه در حال حاضر محبوبیت خود را نشان می دهد: "کمتر از 48 ساعت پس از عرضه رسمی فروش، ما در حال حاضر بیش از 200 سفارش داریم. بسیار زیاد است. به خصوص با توجه به اینکه ما فقط می توانیم حدود 25 قطعه در ماه تولید کنیم. با سه مورد آموزش ویژه. کارمندان. بنابراین ما باید به صبر شما امیدوار باشیم. قول می دهم ... ارزش صبر کردن را دارد!

ما M 49 V را در اینجا در Sound On Sound با بررسی عمیق برنامه ریزی شده برای شماره آتی مجله آزمایش خواهیم کرد.

M 49 V در آگوست 2022 با قیمت 8495 یورو در دسترس خواهد بود.

این خبر را به زبان دیگر ببینید:

انصراف از نظر