نرم افزار اجرای زنده Soundplant ورژن 50.5

جمعه, 21 مرداد 1401

نرم افزار اجرای زنده Soundplant ورژن 50.5

Soundplant که توسط توسعه دهنده مستقل Marcel Blum ایجاد شده است، نرم افزار اجرای زنده است که یک صفحه کلید کامپیوتر QWERTY را به یک پخش کننده نمونه چند آهنگی با تاخیر کم و ساز موسیقی قابل پخش تبدیل می کند. Soundplant که می‌تواند به عنوان یک ابزار اجرا، نصب یا ارائه استفاده شود، می‌تواند آهنگ‌ها را با هم ترکیب کند، جلوه‌های صوتی یا آهنگ‌های پشتیبان را فعال کند، حلقه‌ها ایجاد کند، ریتم‌ها و موارد دیگر ایجاد کند. این نرم‌افزار اکنون در بیست و سومین سال خود است و این آخرین به‌روزرسانی بزرگ مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را به همراه دارد و همچنین برای بهره‌گیری کامل از پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی چند هسته‌ای ۶۴ بیتی مدرن، کاملاً بازنویسی شده است.

این رابط به گونه ای طراحی شده است که واضح باشد و بر سهولت استفاده تمرکز دارد و کاربران می توانند صداها را روی صفحه کلید روی صفحه بکشند و رها کنند و نحوه راه اندازی و پخش آنها را پیکربندی کنند. نوار پیشرفت وضعیت بازتولید صدا را نشان می دهد و همچنین امکان فعال کردن صداها در حین استفاده از برنامه دیگری با Soundplant مخفی وجود دارد. طیف وسیعی از فایل‌های صوتی پشتیبانی می‌شوند و این نرم‌افزار صدا را از انواع فایل‌های ویدیویی نیز پخش می‌کند. توسعه‌دهنده ادعا می‌کند که برخلاف اکثر پخش‌کننده‌های نمونه، Soundplant صداها را به طور کامل از رم پخش می‌کند تا از استفاده از دیسک در حین پخش جلوگیری کند، و فایل‌های فشرده‌شده در حین بارگذاری به جای پخش از حالت فشرده خارج می‌شوند تا از عملکرد بهینه اطمینان حاصل شود.

هنگامی که صداها بارگذاری شدند، رفتار پخش و تحریک بسیار قابل تنظیم است، با ابزارهایی برای حلقه کردن، لایه بندی، راه اندازی مجدد، بی صدا، مکث و محو شدن، که همه اینها را می توان با فشار دادن یک کلید ثانویه یا رها کردن یک کلید کنترل کرد. نمایشگر شکل موج با حالت تمام صفحه حداکثر دقت را برای تنظیم نقاط شروع و پایان برای فایل ها ارائه می دهد و ویژگی صف لیست پخش طیف گسترده ای از گزینه ها را برای پخش دنباله های صدا ارائه می دهد. گزینه‌های پردازش و افکت‌ها نیز ارائه شده‌اند، با نرم‌افزاری که شامل ولوم، متحرک‌سازی، تساوی، فیلترهای پایین‌گذر و بالاگذر، یک Reverb کانولوشن، جلوه‌های اعوجاج و حلقه برای هر کلید است.

جدید در لیست ویژگی های نسخه 50.5، پلی فونی صوتی نامحدود است که به کاربران امکان می دهد مناظر صوتی متراکم و ابزارهای مجازی پیچیده را با تعداد زیادی منبع صدا ایجاد کنند. Soundplant اکنون همچنین می‌تواند از میکروفون یا هر منبع ورودی دیگری مستقیماً روی یک کلید ضبط کند و در حین نظارت از طریق جلوه‌های داخلی و پردازش، همه این‌ها در حالی که صداها را فعال می‌کند، ویژگی‌ای که توسعه‌دهنده می‌گوید این نرم‌افزار مفید را برای پادکست و پادکست می‌سازد. تولید mixtape یا برنامه های کاربردی حلقه زنده.

 

نرم افزار اجرای زنده Soundplant ورژن 50.5

 

Soundplant برای ویندوز 7 و جدیدتر (64 بیت مورد نیاز) و macOS X10.11 (El Capitan) و نسخه های جدیدتر در دسترس است. با شروع آخرین نسخه، پشتیبانی بومی از پردازنده های سری M1 / ​​M2 اپل نیز وجود دارد.

Soundplant اکنون به صورت دانلود رایگان در دسترس است و برای استفاده غیرتجاری در حالت ثبت نشده رایگان است. یک نسخه ثبت شده 60 دلار هزینه دارد و ویژگی هایی از جمله انتخاب دستگاه خروجی، پشتیبانی از فرمت فایل گسترده، نرخ نمونه تا 384 کیلوهرتز، قابلیت ضبط و موارد دیگر را اضافه می کند. لیست کاملی از ویژگی ها و یادداشت های به روز رسانی در وب سایت Soundplant موجود است.

این خبر را به زبان دیگر ببینید:

انصراف از نظر