معرفی نرم افزار ادوب ادیشن

معرفی نرم افزار ادوب ادیشن

سلام حسام مویدی مهر هستم و با یکی دیگه از آموزش های اداب ادیشن در خدمتتون هستیم. این اموزش اول از سری اموزش های از صفر تا صد اداب ادیشن است که ما در این اموزش قصد داریم ورژن ۲۰۲۰ را مورد بررسی قرار دهیم تا با قابلیت های جالب و جدید این ابر برنامه به قول من آشنا شویم.

این برنامه درابتدا با عنوان کول ادیت وارد بازار شد و پس از پستی و بلندی ها شرکت ادابی اولین ورژن خود را در سال ۲۰۰۳ به نام اداب ادیشن با ورژن Audition v1.5 به ثبت رساند.

از این داستانا بگذریم در کل برنامه خفنی !!!

خوب تو این بخش میخوام مختصری درباره کلیت برنامه صحبت کنم و بعد به قسمت های مختلق برنامه می پردازم.

امکانات برنامه Adobe Audition

اصلا امکانات این برنامه چیه؟ برنامه Adobe Audition دارای امکانات بسیار فراوانی هست که من چند مورد از این امکانات رو براتون بیان میکنم:

  1. ۱ویرایش فایل های صوتی با فرمت های مختلف
  2.  ویرایش و میکس (ترکیب) فایل های چند ترکه
  3.  سرعت این برنامه در مقایسه با ورژن های قبلی قابل مقایسه نبوده و رندر فایل ها سرعت بیشتری پیدا کرده است.
  4.  امکان میکس (ترکیب) چند صدا با هم ساده تر شده (user friendly)  بودن این برنامه از امتیازات بالای این برنامه خفن! محسوب می شود.
  5.  این برنامه برای تولید محتوا هایی همچون ساخت انواع افکت های صوتی و موسیقی، موسیقی متن فیلم، تولید پادکست و ویرایش و ترمیم دقیق فایل های صوتی با کمک ابزار های ارایه شده در برنامه و کمک هوش مصنوعی استفاده شده در برنامه کارتان را به شدت آسان و با کیفیت کرده است.
  6.  استفاده از فضای کاری عالی با هر سبک و سلیقه ای و قابل تنظیم برای هر شخض با توجه به کار و نیازمندی هایتان
  7.  از ویژگی های خفن دیگه این برنامه قابلیت رکورد با چندین ورودی مختلف می باشد و شما می توانید به صورت زنده    liveیک برنامه را ضبط کنید و هم بعد از برنامه زنده به ادیت فایل ضبط شده به پردازید  
  8.  تب EFFECTS این برنامه قابلیت های خفن دیگه ای هم داره مثل نویز گیری کامل فایل های صوتی حذف صدای اضافی محیط تغییراکولایز و یا می توانید PLUGIN هایی که دوست دارید رو به این برنامه اضافه کنید تا از قابلیت ها و افکت هایی که در اختیارتون میزاره نهایت استفاده رو کنید.

خوب اینم از کلیت کار بریم سراغ محیط Adobe Audition CC 2020

 

معرفی نرم افزار ادوب ادیشن

 

قسمت ۱: تب File

این بخش مربوط به اضافه کردن فایل های خام پروژه شما است که از تمام فرمت های صوتی و کدک های مختلف صوتی پشتیبانی می کند.

در این بخش علاوه بر Import کردن فایل پروژه و یا فولدر فایل پروژه می توان یک فایل یا یک مولتی ترک صوتی خالی و خام با مشخصات مورد نظر خود که در ادامه توضیح خواهم داد نیز ساخت.

 New Aduio File

که ازچند بخش  مهم و کلیدی تشکیل شده:

  • File Name

نام فایل خام

  • Sample Rate

پس ما نیز باید نمونه برداری را در 2 محور داشته باشیم. به نمونه برداری صدا در محور افقی Sample Rate و به نمونه برداری صدا در محور عمودی Bit Rate یا Bit Depth یا در بعضی موارد Bit Resolution هم گفته میشود.

در واقع Bit Rate و Sample Rate دو نوع نمونه برداری دیجیتال هستند که در دنیای صدا اتفاق می افتند

اگر بخواهیم صدا را وارد دنیای دیجیتال بکنیم، یعنی در کامپیوتر ها پردازش بکنیم، باید ابتدا از آنها نمونه برداری بکنیم

این میزان بستگی به عوامل زیادی دارد که بر اساس HZ محاسبه می شود

این هر چه پایین تر باشد میزان نمونه برداری برنامه از فایل صوتی کمتر می شود و روی کیفیت صدای خروجی ما تاثیر مهمی میگذارد

از طرفی هر چه بالا تر باشد میزان نمونه برداری ما از فایل صوتی بیشتر شده و در نتیجه کیفیت بالاتری را می توانیم در خروجی شاهد باشیم.

این نکته را نیز باید در نظر بگیریم هر چه میزان Sample Rate  بالاتر برود حجم فایل بیشتر می شود و در زمان رندر کردن فایل نیز زمان بیشتری می برد تا cpu فایل خروجی را پردازش کند، در پروژه های بزرگ این نکته حايز اهمیت است.

این مقاله را به زبان دیگر ببینید:

انصراف از نظر