نوشته های بلاگ  "2022"  از "مهر"

شناسه های SID


SID به معنای security identifiers هست. در سیستم عامل‌های ویندوزی شناسه‌هایی به عنوان SID وجود دارند که در واقع تعیین کننده سطح امنیت users و groups می‌باشد. در اولین سیستم عامل‌هایی که توسط شرکت ایکروسافت ساخته شد اصلا چیزی بعنوان user وجود نداشت.

متد‌های Authentication


منظور از متد‌های Authentication شیوه‌هایی هست که توسط آن یک سیستم کامپیوتری شما را احراز هویت می‌کند. قبل از شروع می‌خواهم این نکته را متذکر شوم که خیلی از این موارد جزو network+ نیست و من صرفا برای آشنایی این موارد را توضیح می‌دهم. 

فایل LSD چیست؟


LSD به معنای local security database می‌باشد. وظیفه LSD نگهداری از اطلاعات کاربری است که قرار است بصورت local بر روی یک کامپیوتر قرارگیرد. این اطلاعات شامل یوزرنیم ها، پسورد و… می‌شود.

شبکه ها از نظر مدیریت دسترسی به منابع


یکی از تقسیم بندی‌های شبکه، تقسیم‌بندی بر اساس مدیریت دسترسی به منابع می‌باشد. دسترسی در یک شبکه می‌تواند به دو حالت Workgroup و Domain mode مدیریت شود.

تجهیزات و اجزای شبکه


در رابط اجتماعی ما به ارتباط دو یا چند نفر که برای هدفی مشخص دور یکدیگر جمع شده‌اند، شبکه دوستان می‌گوییم. حالا این هدف می‌تواند به اشتراک گذاری مطالب باشه یا میتونه تبادل یک جسم باشه و یا هر چیز دیگه ای باشه.

آموزش دوره نتورک پلاس


یه شرکتی وجود دارد بنام comptia (کامپتیا) که برای اولین بار این شرکت تصمیم گرفت یکسری دوره های کاربردی (handson) برای دانشجویان تعریف میکنم که میخواهند راجب یک شغل یا رشته تصمیم گیری کنند.