نوشته های بلاگ  "2022"  از "اردیبهشت"

ولوم پن در میکسر


در میکسر های دایناکورد در پایین ولوم های آیوکس ( Aux ) و مون ( Mon ) یک ولوم به نام پن ( Pan ) وجود دارد. این ولوم برای تنظیم ورود سیگنال به کانال های چپ (Left) و راست (Right) است.

ولوم های خروجی صدا در هر ردیف


به جز میکسر های آنالوگ قدیمی معمولا توی همه‌ی میکسر ها ما یکسری ولوم برای گرفتن خروجی توی هر ردیف صدا داریم. ممکنه شما بخواهید برخی از لاین هارو به صورت جداگانه ریکورد کنید.

ولوم افکت در میکسر دایناکورد


ولوم های افکت یا اکو ( FX ) در میکسر های دایناکورد در زیر اکولایزر پارامتریک هر لاین ( Line ) قرار دارد. در کل افکت ها چه در نرم افزار ها و چه در دستگاه ها با حروف “FX” شناخته می‌شود.

اکولایزر پارامتریک


اکولایزر پارامتریک ، در بیشتر میکسر های آنالوگ ما یه اکولایزر پارامتریک برای تنظیم تن‌صدای هر لاین داریم. حتی در خیلی از میکسر های دیجیتال نیز این اکولای…

دکمه وویس فیلتر در میکسر


دکمه وویس فیلتر ( Voice Filter ) در میکسر های دایناکورد زیر دکمه لوکات ( Lo Cut ) قرار دارد. کار این دکمه افزایش نوسان در سیگنال صدا است.

دکمه لوکات در میکسر


دکمه لوکات ( Lo Cut ) در میکسر های دایناکورد زیر ولوم گین ( Gain ) قرار دارد. این دکمه برای حذف صدا هایی با فرکانس پایین تر از 80 هرتز استفاده می‌شود.

ولوم گین در میکسر


ولوم گین ( Gain ) در میکسر یک ولوم در زیر بخش های ورودی هر کانال است. کار این ولوم تقویت صدا و تنظیم مقدار سیگنال های ورودی هر یک از ردیف های صدا به میکسر است.

جک اینسرت در میکسر


جک اینسرت ( Insert ) در میکسر برای ورودی و خروجی هزمان صدا ساخته شده است. اگر یادتان باشد در مطلب قبلی به شما گفتم که از ورودی میکروفن ( Mic ) و لاین ( Line ) به طور همزمان استفاده نمی‌شود.

ورودی لاین در میکسر


ورودی لاین ( Line ) معمولا برای اتصال ابزار های الکترونیکی استفاده می‌شود. ابزار های الکترونیکی مانند کامپیوتر ، لبتاب و یا هر دستگاه سیگنال سطح بالا مانند میکسر های اضافی ، افکتویا و… .

ورودی میکروفن میکسر


این ورودی که در میکسر ها به ورودی Mic نیز معروف است معمولا دارای کانکتور XLR است. از این کانکتور معمولا برای اتصال میکروفن به میکسر ها استفاده می‌شود. این نوع ورودی به cannon نیز معروف است.