چراغ کنترل قدرت میکسر

چراغ کنترل قدرت میکسر

چراغ کنترل قدرت Amplifier

چراغ کنترل قدرت میکسر ( Amplifier ) معمولا در پاورمیکسر ها دیده می‌شود. هر چند که در برخی از میکسرها نیز این چراغ برای کنترل حجم صدای خروجی وجود دارد. معمولا در پاورمیکسر ها چراغی برای میزان قدرت حجم صدای ورودی به پاور دستگاه قرار داده می‌شود.

این چراغ شاخص خوبی برای کنترل و تنظیم حجم صدای خروجی است.

در میکسر ها دایناکورد چراغ های کنترل قدرت ( Amplifier ) شامل دو چراغ می‌باشد:

  • چراغ پروتکت ( Protect )
  • چراغ لیمیت یا حَد ( Limit )

این چراغ ها در میکسر های دایناکورد در زیر چراغ های اعمال اکولایزر قرار دارد.

چراغ لیمیت ( Limit )

در میکسرها در حالت عادی این چراغ معمولا یا خاموش است یا به رنگ سبز است. زمانی که قدرت دستگاه زیاد شود این چراغ روشن می‌شود. در واقع این چراغ زمانی روشن می‌شود که حجم صدای خروجی از حد مجاز آمپلی‌فایر ( Amplifier ) خارج شود.

در میکسرها معمولا این چراغ وقتی می‌خواهد حجم صدای زیاد را نشان دهد به رنگ های زرد و قرمز در می‌آید.

چراغ پروتکت ( Protect )

اگر صدا از حد مجاز خود رد شود و به حداکثر ( Maximum ) قدرت آمپلی‌فایر برسد،چراغ پروتکت ( Protect ) روشن می‌شود. همیشه سعی کنید از روشن شدن این چراغ جلوگیری کنید. در صورتی که این چراغ بیش از حد روشن بماند دستگاه قطع می‌شود.

یعنی دستگاه دارای یک سنسور است که در صورتی که این چراغ بیش از حد روشن بماند، دستگاه را قطع می‌کند. ممکن است روشن موندن این چراغ به مدت طولانی برای دستگاه شما خطرناک باشد.

و یا ممکن است به خروجی های پاور دستگاه آسیب وارد شود. چراغ یا چراغ های کنترل قدرت میکسردر تمامی میکسر ها وجود ندارد. در برخی از میکسر های دیجیتال شما قدرت آمپلی‌فایر را می‌توانید به صورت دقیق برسی کنید.

یا با اعمال یک کمپرسور صدا اجازه ندهید حجم صدا زیاد شود. در میکسر های آنالوگ شما قابلیت کمپرسور ندارید. یا بهتر بگم، من میکسر آنالوگی ندیدم که این قابلیت را به صورت کامل و به خوبی میکسر دیجیتال داشته باشد.

در برخی میکسر های آنالوگ یک دکمه وجود دارد که یک کمپرسور ثابت را بر روی صدا اعمال می‌کند. هر چند شما می‌توانید دستگاه های کمپرسور و اتصال آن به میکسر های آنالوگ استفاده کنید.

این مقاله را به زبان دیگر ببینید:

انصراف از نظر