نوشته های بلاگ  "2022"  از "اردیبهشت"

آموزش میکسر دایناکورد


با توجه به اینکه استفاده از میکسر های دایناکورد در ایران به شدت متداول است، من قصد دارم آموزش های کامل این میکسر را در سایت میکس صدا در اختیار شما عزیزان قرار دهم.

کانکتور های صدا


اگر شما هم یک صدابردار هستید یا قصد دارید یک صدابردار شوید ، لازم و ضروری است که با انواع کانکتور ها و فیش های صدا آشنا شوید.

کلاس های آمپلی فایر ها


کلاس های آمپلی فایر ها ، برسی کلاس های آمپلی فایر A ، برسی کلاس های آمپلی فایر AB ، برسی کلاس های آمپلی فایر C ، برسی کلاس های آمپلی فایر G و H

بلندگو چیست؟


بلندگو چیست ، اساسا به هر چیزی که قابلیت پخش صدا را داشته باشد بلندگو ، اسپیکر یا باند می‌گویند. در واقع بلندگو ها دستگاه هایی هستند که انرژی الکتریکی را …

میکسر دی جی


میکسر های دی جی در مقایسه با میکسر های استدیویی و یا سیستم های تقویت صوت بسیار کوچک تر هستند. در حالی که یک میکسر سیستم تقویت صوتی تا 24 کانال و بیش …

میکسر های نرم افزاری


میکسر های نرم افزاری ، در واقع در نیای امروز آنقدر تجهیزات الکترونیکی مانند کامپیوترها و گوشی های موبایل پیشرفت کرده‌اند که دیگر برای میکس کردن صدا احتی …

مقایسه میکسر های دیجیتال و آنالوگ


مقایسه میکسر های دیجیتال و آنالوگ : در گذشته ، تمامی میکسر ها آنالوگ بودند. اما بعد از معرفی میکسر های دیجیتال از دهه 1990 ، استفاده از میکسر های دیجیتال به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد.

آینه کردن دو میکسر با هم


آینه کردن دو میکسر با هم به معنای مچ شدن و هماهنگ شدن دو میکسر با هم است. برخی از میکسر ها ، ( دیجیتال ) ، اجازه می‌دهند که دو میکسر با همدیگر لینک شده ، و آینه شوند ، و ورودی و خروجی‌شان و تنظیماتشان با هم یکسان شود.

مسیردهی و پچ کردن صدا


در این مطلب قصد دارم در مورد مسیردهی و پچ کردن توضیح دهم. بسیاری از میکسر ها ، برای راحتی انتقال صدا از کانال ها به بیرون ، به یکدیگر و… دارای قابلیت پچ کردن هستند.

اندازه گیری صدا


اگر در یک برنامه به میکسر توجه کنید چراغ هایی را بر روی آن مشاهده می‌کنید که این چراغ ها نشان دهنده میزان صدا می‌باشد. به مجموعه این چراغ ها vuمتر و یا پیک متر میگویند.