نوشته های بلاگ  "2022"  از "خرداد"

مون در میکسر های دایناکورد


یکی از مهمترین خروجی هایی که در میکسر های دایناکورد وجود دارد و شما می‌توانید از آن استفاده کنید، خروجی مون (MON) هست. در میکسر های دایناکورد دو کانال خروجی مون وجود دارد.

آیوکس در میکسرهای دایناکورد


خروجی آیوکس ( Aux Send ) معمولا برای گرفتن خروجی برای اتصال افکتور، پاور ( تقویت کننده صدا ) یا رکورد استفاده می‌شود. البته در مواردی از این خروجی برای اتصال باند های اکتیو نیز استفاده می‌شود که خیلی معمول نیست.

اعمال افکت در مستر


اعمال افکت و تنظیم میزان حجم افت های صوتی بسیار مهم است. اینکه شما چه میزان افکت صدا را برای یک کار صوتی تنظیم کنید، به شما کمک می‌‌کند در صدای خروجی، صدای افکت شما تمیز و بدون هیچ نویزی باشد.

اعمال افکت در خروجی ها


در میکسر های دایناکورد برای اعمال افکت در خروجی های مون ( Mon ) و آیوکس ( Aux ) باید از ولوم های Fx to Aux و Fx to Mon استفاده کنید که در بالای فیدر های افکت ( Fx ) قرار دارد.

خروجی افکت سند


خروجی افکت سند ( Fx Send ) یک خروجی بدون افکت است. در واقع افکت سند ( Fx Send ) دوجک ( Fx1/Fx2 ) هستند که صدای لاین های صدا را بدون افکت ( Effect ) به شما می‌دهند.

جک کنترل افکت در میکسر دایناکورد


شاید برای خیلی ها سوال باشد جک کنترل افکت چیست؟ این ورودی برای کنترل افکت استفاده می‌شود. منظورم از کنترل افکت قطع و وصل کردن افکت می‌باشد.

فیدر و چراغ های سیگنال


تنظیم فیدر و چراغ های سیگنال یکی از مهم ترین ریزه کاری های کار صدا برداری محسوب می‌شود. ولوم کشویی فیدر ( Fader ) معمولا در میکسر های آنالوگ برای تنظیم حجم صدای خروجی هر لاین صدا می‌باشد.

دکمه میوت در میکسر دایناکرد


در میکسر های دایناکورد در زیر ولوم پن (Pan) و بالای دکمه پی‌اف‌ال (PFL) هر ردیف صدا یک دکمه به نام میوت قرار دارد. همان طور که از اسم این دکمه مشخص است کار این دکمه قطع و وصل کردن صدا است.

صدای نشانه - PFL


در ابتدا بگم که منظورم از صدای نشانه صدایی هست که به هدفون می‌رود. به عبارت دیگر یعنی صدایی که از بخش هدفون میکسر پخش می‌شود. این بخش به فون ( Phone ) نیز معروف است.